Strona Główna · Linki · Kontakt · Galeria · Mapa serwisu · Mapa dojazdu 25.08.2019 15:10:48
Nasza szkoła
 O szkole
 Nasz patron
 Dyrekcja
 Nauczyciele
 Psycholog
 Pedagog
 Biblioteka
 Terminarz
 Plan lekcji
Dokumenty szkolne
 Statut
 Program Rozwoju
 Program wychowawczo-
 profilaktyczny

 Procedury
 Regulamin Porządkowy
 Regulamin kompleksu
 sportowego

 Regulamin dyskotek
 Regulamin boiska
 Polityka ochrony
 dziecka

Dziennik
 Dziennik elektroniczny
Egzamin gimnazjalny
 Wyniki egzaminu
 gimnazjalnego
 2018/2019

 Archiwum
Ogłoszenia
 Podręczniki 2016/2017
 Regulamin dowozu
 uczniów

 Rokład jazdy autobusu
Obiady
 Menu (03.06 — 14.06)
 Regulamin i oferta
 cenowa

 Umowa - korzystanie
 z obiadów

 Kontakt
Rada Rodziców
 Rada Rodziców
 Wpłaty na RR
 Protokoły zebrań RR
 Konta bankowe
Programy unijne i rządowe










Logo EFS
Gimnazjaliści na Wyspach, czyli wakacyjnych wspomnień czar…
Aktualności
Gimnazjaliści na Wyspach, czyli wakacyjnych wspomnień czar…


W wakacje pojechałam z grupką gimnazjalistów do Wielkiej Brytanii by szlifować język angielski podczas warsztatów językowych w Londynie. Podczas dnia uczniowie rozwiązując zadania dotyczące zwiedzanych miejsc dzielnie posługiwali się językiem angielskim, a wieczorami konwersowali z rodzinami brytyjskimi, u których byli zakwaterowani. Dziewięciodniowy wyjazd autokarem obfitował nie tylko w nowe znajomości, ale również był pełen nowych wrażeń i niezapomnianych przygód.

Drugiego dnia podróży, po 55-minutowej przeprawie promowej z Callais we Francji, na horyzoncie pojawiły się Białe Klify w Dover, co niechybnie oznaczało, że przybiliśmy do Anglii. Mimo zmęczenia podróżą, na twarzach pojawił się zachwyt, a w sercach ciekawość i ekscytacja. Nasze emocje dodały nam sił do działania, gdyż od razu wybraliśmy się do południowej części Londynu, by zwiedzić Greenwich. Spędziliśmy tam całe popołudnie na spacerach i zwiedzaniu. Zobaczyliśmy m.in. Królewskie Obserwatorium (the Royal Observatory), przez które przechodzi południk zerowy (the Prime Meridian of the World). Z tego miejsca rozciąga się miedzy innymi widok na Tamizę, londyńskie City oraz słynne Arena O2. Wieczorem przybyliśmy na meeting point, skąd zostaliśmy zabrani do rodzin angielskich, u których mieszkaliśmy i stołowaliśmy się do końca pobytu.

Nasz pobyt w Londynie był pełen długo wyczekiwanych atrakcji takich jak np. the London Eye. Odbyliśmy przejażdżkę w kapsule (lokalnie zwaną lotem – flight) mogącej pomieścić klasę szkolną. Z wysokości 135 metrów mogliśmy dokładnie obejrzeć Opactwo Westminster (the Westmister Abbey), Gmachy Parlamentu (the Houses of Parliament) i słynną wieżę Big Ben oraz wiele innych obiektów, gdyż widoczność z tego miejsca sięga 40 km.

Nie mogło zabraknąć rezydencji królewskich – podziwiliśmy The Buckingham Palace i Kensigton Palce podczas spaceru po Parku Św. Jerzego oraz zamek w Leeds podczas jednodniowego wypadu poza Londyn. Zamek ten zwany „najuroczszym zamkiem świata” zachwycił nas zarówno swoimi wnętrzami jak i ogrodem wraz z otaczającą przyrodą. Zaobserwowaliśmy, że wiewiórki w Anglii są szare, a lawenda wcale nie musi rosnąć na polach, gdyż można się upajać jej zapachem i widokiem na zamkowych klombach w Leeds.

Nasze zachwyty odbywały się nie tylko nad pięknem architektury i przyrody. Był także czas na obejrzenie dzieł sztuki, muzealnych eksponatów i figur woskowych. Pod kopułą Madame Tussod’s Museum kryją się dziesiątki naturalnej wielkości figur sławnych postaci – są tam m.in. The Beatles, the Royal Family oraz najstarsza figura w tym obiekcie, the Sleeping Beauty licząca sobie ponad 200 lat (!). Inne eksponaty, o całe wieki starsze, widzieliśmy w Muzeum Brytyjskim i Muzeum Wiktorii i Alberta. Odwiedziliśmy także Muzeum Historii Naturalnej oraz Muzeum Nauki. Po tych wizytach, gdzie braliśmy udział w lekcjach muzealnych, jesteśmy bogatsi w wiedzę i niezwykłe doświadczenia zarówno z dziedziny sztuki jak i nauki.

Z wypiekami na twarzy zobaczyliśmy gdzie mieszkał najsłynniejszy detektyw na świecie, Sherlock Holmes i sfotografowaliśmy się na tle jego pomnika. Spacerowaliśmy nie tylko po Baker Street, ale także po dzielnicy West End, gdzie toczy się kulturalne życie Londynu, w którym na krótko wzięliśmy udział oglądając przedstawienie teatralne pt. The 39 Steps wg. Alfreda Hitchcock’a. Ulicznych artystów podziwialiśmy, zaś, w the Covent Garden (najstarszy targ w Londynie), przypominającym swym klimatem Sukiennice na Rynku Krakowskim.

Chodząc po placach i ulicach miasta uważnie przyglądaliśmy się jego odmienności np. czerwonym doubledeckers i charakterystycznym taksówkom, teraz już nie tylko czarnym… Odbywaliśmy nie tylko piesze spacery, ale podziwialiśmy Londyn także od strony rzeki podczas rejsu katamaranem, którym w ostatnim dniu naszego pobytu w Londynie przybiliśmy do the Globe (pierwszego nowożytnego teatru na świecie). Ten wciąż czynny obiekt jest również dostępny dla zwiedzających, z czego skorzystaliśmy słuchając ciekawostek opowiadanych przez przewodnika. Następnie, pieszym mostem the Millenium Bridge (który zagrał w filmie pt. Harry Potter and the Half-Blood Prince ), udaliśmy się do Galerii Sztuki Nowoczesej, the Tate Modern. Zgromadzone są tam dzieła sztuki stworzone od początku XX wieku d teraz.

Ostatnie chwile w Londynie spędziliśmy na lunch’u w pobliżu The Tower of London, skąd widać było londyński ratusz, zwany The Ashtray (popielniczka). Po posiłku wsiedliśmy do bezzałogowej kolejki naziemnej DLR, podróż którą wspominamy jako niezwykłą przygodę – wejście i wyjście z tego pojazdu wymagało nie lada sprytu (!) O moich gimnazjalistów byłam spokojna: mamy przecież długoletnie doświadczenie z wycieczek szkolnych podwarszawską WKD-ą, więc DLR’ka nam nie straszna Kolejka dowiozła nas do miejsca postoju autokaru, który ruszył z nami do portu w Dover. Stąd już tylko 55 minut i na horyzoncie pojawiają się sylwety budynków portu w Callais we Francji…

Francja, Belgia, Niemcy, Polska i w końcu… stęsknieni rodzice na Dworcu Zachodnim w Warszawie. Jest co powspominać.

Agnieszka Radomyska

BIP
Projekt edukacyjny
 Regulamin realizowania
 projektów

 Podstawa prawna
 Deklaracja o
 przystąpieniu

Dla uczniów
 Zajęcia pozalekcyjne
 Zajęcia szachowe
 Plan zajęć Klubu
 Sportowego ZDROWIE

 Stypendia motywacyjne
 Dzwonki
 Samorząd szkolny
 Wyjazdowe koło
 fizyczne

 Wymiana zagraniczna
 Bezpłatne podręczniki
Szkoła Promująca Zdrowie
 Wyniki autoewaluacji
 2015

 Prezentacja działań 2015
 Jesteśmy SPZ
 Publiczna prezentacja działań w ramach Szkoły Promującej Zdrowie
 Sprawozdania z działań
 w latach 2015 - 2019

 Działania w latach
 2015 - 2019

 Realizacja priorytetów
 Szkoły

 Szkoła Promująca
 Zdrowie

 Bezpieczeństwo dzieci
 na co dzień

 Świadomy rodzic -
 prezentacja

 Działania szkoły
 Wyniki autoewaluacji
 Szkoła Podstawowa -
 prezentacja



Cheerleaderki
Witryna
 Archiwum
Certyfikaty








Copyright © 2007-2015  e-mail:gimnazjum@gimmichalowice.pl