Strona Główna · Linki · Kontakt · Galeria · Mapa serwisu · Mapa dojazdu 11.12.2019 11:51:26
Nasza szkoła
 O szkole
 Nasz patron
 Dyrekcja
 Nauczyciele
 Psycholog
 Pedagog
 Biblioteka
 Terminarz
 Plan lekcji
Dokumenty szkolne
 Statut
 Program Rozwoju
 Program wychowawczo-
 profilaktyczny

 Procedury
 Regulamin Porządkowy
 Regulamin kompleksu
 sportowego

 Regulamin dyskotek
 Regulamin boiska
 Polityka ochrony
 dziecka

Dziennik
 Dziennik elektroniczny
Egzamin gimnazjalny
 Wyniki egzaminu
 gimnazjalnego
 2018/2019

 Archiwum
Ogłoszenia
 Podręczniki 2016/2017
 Regulamin dowozu
 uczniów

 Rokład jazdy autobusu
Obiady
 Menu (03.06 — 14.06)
 Regulamin i oferta
 cenowa

 Umowa - korzystanie
 z obiadów

 Kontakt
Rada Rodziców
 Rada Rodziców
 Wpłaty na RR
 Protokoły zebrań RR
 Konta bankowe
Programy unijne i rządowe










Logo EFS
Gimnazjaliści o egzaminach
Aktualności
Gimnazjaliści o egzaminach


W tym roku już po raz szósty uczniowie trzecich klas gimnazjalnych musieli stawić czoła testowi kompetencji. 24. kwietnia pisali część humanistyczną, a dzień później rozwiązywali zadania z zagadnień matematyczno-przyrodniczych. Obie części zaczynały się o godzinie 9.00 i trwały 120 minut (dyslektycy mieli 180 minut). Za każdą można było zdobyć 50 punktów.
Przewodnim tematem w części humanistycznej były ogrody. W tekstach źródłowych opisana była historia ich powstawania. Zadania zamknięte nie były trudne, natomiast więcej problemów uczniowie mieli z pytaniami otwartymi dotyczącymi interpretacji wiersza. Wielu narzeka również na temat dłuższej formy wypowiedzi. Kazał on się ustosunkować do stwierdzenia: „Świat pozbawiony piękna ogrodów byłby uboższy”. Do niezadowolonych należą głównie chłopcy, którzy nie myślą tak abstrakcyjnie i nie przywiązują takiej wagi do piękna natury.
Zadania z części matematyczno-przyrodniczej dotyczyły głownie matematyki i geografii. Z chemii, biologii i fizyki były około po 3 zadania, jednak nie wymagały od uczniów dużej wiedzy. Bardziej chodziło o umiejętność logicznego myślenia i odczytywania danych z różnych źródeł.
Jeśli pokusić się o porównanie tego testu z poprzednim, to był on trochę łatwiejszy i gimnazjaliści przy wyborze liceów powinni pamiętać, że w tym roku próg punktowy w większości szkół będzie wyższy.
Przyszli licealiści już zaczynają się niecierpliwić. Chcieliby wiedzieć, ile punktów otrzymali z egzaminu, ponieważ od 8 maja ruszył elektroniczny system rekrutacji i uczniowie nie wiedzą, do jakich szkół składać podania. Niestety na wyniki muszą poczekać aż do czerwca, a na razie powinni zająć się zdobywaniem dobrych ocen.

Wszystkim uczniom życzymy jak najlepszych wyników i dostania się do wymarzonej szkoły!

Cezary Jankowski
Mariusz Żochowski

BIP
Projekt edukacyjny
 Regulamin realizowania
 projektów

 Podstawa prawna
 Deklaracja o
 przystąpieniu

Dla uczniów
 Zajęcia pozalekcyjne
 Zajęcia szachowe
 Plan zajęć Klubu
 Sportowego ZDROWIE

 Stypendia motywacyjne
 Dzwonki
 Samorząd szkolny
 Wyjazdowe koło
 fizyczne

 Wymiana zagraniczna
 Bezpłatne podręczniki
Szkoła Promująca Zdrowie
 Wyniki autoewaluacji
 2015

 Prezentacja działań 2015
 Jesteśmy SPZ
 Publiczna prezentacja działań w ramach Szkoły Promującej Zdrowie
 Sprawozdania z działań
 w latach 2015 - 2019

 Działania w latach
 2015 - 2019

 Realizacja priorytetów
 Szkoły

 Szkoła Promująca
 Zdrowie

 Bezpieczeństwo dzieci
 na co dzień

 Świadomy rodzic -
 prezentacja

 Działania szkoły
 Wyniki autoewaluacji
 Szkoła Podstawowa -
 prezentacja



Cheerleaderki
Witryna
 Archiwum
Certyfikaty








Copyright © 2007-2015  e-mail:gimnazjum@gimmichalowice.pl